L’Institut
Ramon Coll i Rodés compta amb el Projecte d’innovació de Mediació. Tenim un
equip de mediació, format bàsicament per alumnes, que intercedeixen en els
conflictes entre companys. Els últims anys, no fan gaires intervencions
d’aquests tipus, ja sigui perquè el diàleg com a resolució de conflictes està
instaurat al centre, o bé perquè es fan mediacions immediates que solucionen
els conflictes en la seva fase incipient.
Els últims
cursos, hem detectat que l’alumnat de 1r d’ESO presenta més problemes
d’adaptació. Per això, ens hem proposat potenciar l’acollida i la integració en
el centre d’aquest alumnat nou.
Seguint
corrents pedagògics basats en l’aprenentatge individualitzat entre iguals, hem
cregut convenient aprofitar el potencial personal de l’equip de mediació, per
crear la figura de l’alumne-tutor.
Aquests
alumnes acompanyarien els de 1r d’ESO que presenten més dificultats d’adaptació
i/o de comportament en el centre. Per començar, triaríem dos alumnes mediadors
per a cada alumne de 1r d’ESO susceptible de rebre aquesta ajuda. Pensem que
els alumnes de 1r d’ESO necessiten referents positius, companys més grans i
madurs que ells amb qui poder compartir les seves inquietuds, els seus dubtes i
de qui aprendre actituds, valors, normes, organització i hàbits. Pensem que el
nivell de comunicació i el grau d’empatia són més elevats quan la relació és
entre iguals (alumnes, encara que tinguin edats diferents).
Els
alumnes-tutors juguen el paper d’intermediaris de l’alumne que tenen al seu
càrrec. A més, aquesta relació contribuirà a desenvolupar l’autoconeixement i a
la construcció d’un concepte positiu de sí mateixos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario